2008. november 5., szerda

The Begins

"Hi Dear!" :) Igy koszontek nekem az elso alkalommal, amikor bementem az etterembe... "Ohhh, Hi...." Ismerjuk egymast???? - Nem kicsit voltam meglepodve!! Elkepzelni sem tudjatok, hogy itt az emberek mennyire baratsagosak es segitokeszek mindenben. Ha itt egymas utan ketszer ranezel valakire az utcan vagy radmosolyog vagy radmosolyog es megkerdezi: "How r u today?" vagy valami hasonlot... ulok egy olyan tipikus etteremben, amit az amarikai filmekben is lattatok.. van egy pult, kis boxok... ket box-szal arrebb csak ramnez egy kozepkoru ur es azt mondja: "what a beautiful wheather we have today!".... mikozben eszem a kis lamb steak-emet....


Talalkoztatok mar olyannal egy nagyvarosban, hogy aki felszall a buszra koszon a buszsofornek es amikor leszall megkoszoni az utat es meg az esetek 90%-ban hozzafuz valami olyasmit is, hogy :"Have a great time!" ...Hihetetlen!!! Egy masik ficko pedig csak ugy elkezed beszelgetni a buszsoforrel (aki nem mellesleg egy holgy volt), hogy melyik volt az utolso film, amit a moziban latott... Majdnem leestem a szekrol... Jo, talan videken elkepzelheto... nade a masodik legnagyobb varosban Uj-Zelandon??? ....Setalok az utcan ebedidoben es elhaladok egy bontando epulet mellett.. a munkasok kint esznek... persze oket is jol megnezem :) az egyik munkas ramnez es megkerdezi: :"Heee man, how r u doing?" - szolni sem tudtam a meglepodestol csak intettem... tudom mit kapnek sajnos, ha ugyanezt tennem kis hazankban:)


Ennyit szantam kostolonak... Most megprobalom rendbe szedni az elmenyeket, nagyjabol ugy, ahogy tortentek, de biztosan elo fog fordulni, hogy csak ugy ugralok majd az idoben.... Ahhhh.... nem ... megsem probalom meg , annyi minden tortent ez alatt a par nap alatt is, hogy meg holnap is itt ulnek, ha kronologiailag jegyeznem le az esemenyeket....


Roviden... Nagyjabol ez az egesz ugy kezdodott, hogy eldontottem, hogy hova szeretnek menni, (Uj-Zeland) megvettem a repulojegyet, foglaltam egy hetre szallast Christchurchben es aztan vartam a napot, hogy repulhessek... jo, persze egy kicsit olvastam Uj-Zelandrol, de igazabol nem terveztem semmit...gondoltam arra ott lesz az az 1 het kezdetnek... Azt meg tudni kell, hogy mar otthon elhataroztam, hogy ha majd ismet dolgozni kezdek, akkor valami sportoktato akarok lenni es mivel Uj-Zeland (a kesobbiekben NZ:) az extrem sportok hazaja, ugy gondoltam itt megtalalom azt a sportot, amit igazan nekem talaltak ki.... Azt hiszem mondanom sem kell, de ez kesobb is igy alakult es fog is a jovoben.... csak kivannom kellett az univerzumtol (nem a box promotion:)

Elso este bekesen olvasgatok a lounge-ban (nem a RED Lounge Kacsa!! :), egyszer csak betoppannak 4-en ...eppen a Milford Track-rol erkeztek (ez majd kesobb fontos lesz). 3 no es 1 ferfi...olyan 30 ev koruliek lehettek... persze megkinaltak jofajta NZ-i sorrel es elkezdtunk beszelgetni.... hat nem eppen egy outdoor teacher (extrem sport oktato) volt a ferfi???... micsoda veletlen :) Tobb mas kozt megtudtam tole, hogy Dunedin-ben, ahol eppen vagyok van egy 3 eves oktatas, ahol eppen ilyen outdoor teacher-eket kepeznek, de errol majd kesobb... :)

Szoval 1. nap felmentem a varos folotti hegyre, ahonnan gyonyoru kilatas nyilt a varosra es az oceanra es ha maritt voltam szunyolkaltam kicsit a hegyen :)

2. nap.... elhataroztam, hogy veszek magamnak egy laptopot, ugyhogy nekivagtam felkutatni, hogy hol var ram az en kis csodam...erdekes modon teljesen veletlenul pont annal az utcanal fordultam balra, ami a bevasarlo kozpontokhoz vitt a varoson kivul (marmint a belvaroson kivul).

..ugy 2-3 oran keresztul keresgeltem, de persze vegul oda kellett visszamennem, ahol eloszor voltam... :) olyan du. 2 ora magassagaban ertem vissza a szallasra, ahol a recepcios azzal a boldogito hirrel fogadott, hogy atkoltozhetek egy kisebb szobaba a masik hazba, ami egyebkent meg az elozonel is jobb volt, bar szamomra az is elso osztalyu volt.

... delutan, mivel ismet varazslatos ido volt (20-22 fok) felszalltam a buszra, ami kivitt az ocean partra...es ha mar ott voltam, akkor ott is szunyokaltam kicsit :)

... eppen csak azert nem mentem be furdeni, mert elkezdett fujni a szel ...

...Este megismertem az uj lakotarsaimat, akik rogton keresztulhuztak az arra vonatkozo tervemet, hogy majd az elso het alatt kitalalom, hogy mit is fogok csinalni ez alatt a par honap alatt NZ-on, ugyanis rogton a "How r u?" utan megkerdezte Matt (from U.S), hogy van-e kedvem vele tartani a Milford Track-re (egy 4 napos tura, ami vilaghiru a turistak koreben - check it on net), mivel a baratnoje nem akar elmenni, mert tul hosszunak talalja... "It`s great!!! Thanks! Why not?...ennyit arrol, hogy egyedul utazzon az ember :) (megjegyzes: persze mar a 2. napon azon "gondolkoztam", hogy kene valaki, akivel egyutt utazgathatok, hat kaptam is, rogton kettot :)
Matt-rol annyit erdemes tudni, hogy epitomernok es ugy altalaban veve ugyanazok a dolgok erdeklik, mint engem, de ez is biztosan csak veletlen... :) es persze mar 7 honapja utazgatnak vilagszerte a baratnojevel...ugyhogy par hasznos infot megtudok tole a foldkoruli utamhoz igy az elejen :)

3. nap elmentunk Matt-el & April-lel megvenni a cuccokat, amik kellenek a turahoz, aztan szetvaltunk... en visszamentem a hostel-ba es elkedtem ismerkedni az uj szerzemenyemmel...

4. nap... egy kisbusszal (17 fo) atmentunk Daneden-be, ahol eppen most is vagyok... persze az ut most sem telt esemenytelenul... azt sajnos nem tudom leirni, hogy a taj, mennyire szeduletesen szep, de remelem azert a kepek valamit visszaadnak (bar most meg nem mivel az ut alatt egyet sem csinaltam :)... Timaru-ban - oda mindenkeppen vissza kell mennem, mert meseszep az a varos - ebedeltunk, ugy a 6 es fel oras ut 2/3-nal, ahol uj felszallok is voltak es elfoglaltak a helyemet...de nem busoltam... leultem egy idosebb neni (mint kesobb kiderult 86 eves es meg mindig tud autot vezetni) melle, aki persze rogton elkezdett velem beszelgetni, mert ez itt a vilag legtermeszetesebb dolga, mintha mindenki ismerne mindenkit :) Mutti neked azt uzeni, hogy koszoni szepen a sutit, mert nagyon izlett neki :) Masodszor is meg lettem aldva.. most eppen altala, ugyanis a gyulekezetben o szokott imadkozni az emberekert es azt mondta, hogy ertem is fog... eloszor japanban aldottak meg egy templomban, ahova eppen azelott erkeztem, mielott elkezdodott a szertartas, de ezt, majd maskor meselem el... szoval elbeszelgettunk a nenivel... meselte, hogy, amikor 80 eves volt, meg kellett ujitania a jogositvanyat, de elsore nem sikerult, mert tul gyorsan hajtott :) aztan persze 2x-ra mar odafigyelt, ugyhugy ismet vezethet! Nemtudom, hogy ki latta a "World`s fastest indian" cimu filmet Anthony Hopkins-szal, aki meg nem az nezze meg, nagyon jo...Nem meselem el a tortenet, inkabb nezzetek meg (ha nem adtam kolcson, akkor ott van a DVD-im kozott)... Csak annyit arulok el, hogy egy NZ-i fickorol szol a film ... Jojo! mivel tudom,hogy Te lattad.. kepzeld! a neni ferje ismerte azt a fickot! :) ... tulajdonkeppen a neni kalauzolt vegig a videken amerre mentunk... mindent tudott! :)

A hostel-be valo be-check-olas utan elmentem kicsit korulnezni a varosban, bevasarolni, aztan Matt-al es April-lal elmentunk egy mexikoiba vacsorazni, ahol a ket sor mar megalapozta az estenket... aztan vasaroltunk meg egy kartonnal.. April mutatott egy kartyajatekot (Fuck the Dealer), aminek csak az a celja, hogy mindenki berugjon...beigertem nekik, hogy ha berugok, akkor megmutatom, hogyan tancolom a Haka-t :)(Haka - hagymanyos maori (helyi benszulott nep - inidan) tanc NZ-on - check it on Youtube, az All Black (nemzeti rogbivalogatott) hires arrol, hogya meccsek elott eltancolja) ... ne aggodjatok, nem lattak tancolni....NOT YET!!! :)

5. nap... azaz ma... leszamitva, hogy megismertem Fernando-t (argentinabol) es masik 2 lanyt nemetorszagbol, valamint elkoszontem Amanda-tol (from U.S.) - aki szinten az elozo napi kartyaparti vidam resztvevoje volt - nem tortent kulonosebb...persze a du. nagy resze arra ment el, hogy irtam a blogot...

Igy az 5. nap utan, ha ossze lehetne foglalni (de nem lehet :), hogy milyen NZ... Gondoljatok a Gyuruk Ura-ra... az mindent elmond... az emberek olyan baratsagosak, kozvetlenek es segitokeszek, hogy azt elmondani nem lehet... Nincsenek oriasplakatok az ut szelen, amiktol nem latod a tajat...a legnagyobb problemajuk a kornyezetvedelem... ja es most lesznek hetvegen a valasztasok.. kb. minden 5 km utan van egy diszkret plakat, valamelyik parttal ...nagyjabol 5-ot szamoltam: Sarga szinu plakat (Family), Zold (Green), Kek (Nemzeti), Piros (Labour) es meg ott vannak a feher plakatok... ok a cannabis legalizalasa mellett tornek landzsat :) En csak a kekekre nem szavaznek, mert az szamomra tul kodos...szerintem a tobbi egyertelmu... szerintem mindig az a part nyeri a valasztast, amelyik eppen a legfontosabb, minden esetre nem komplikaljak tul :)

Legkozelebb, majd a Milford Track utan jelentkezem... addig se busuljatok!!! :) Boldogsag, vidamsag! :)

Mutti -> mindenki nagyon dicseri a sutidet, ugyhogy lehet, hogy meg kuldened kene... Rosszul fogalmaztam: Kuldj!!! :)

Lilla -> en mar teljesitettem, amit igertem, most mar rajtatok a sor :)

Anett -> szerintem ezt a helyet neked talaltak ki... csupa kulfoldi es meg nalad is kozvetlenebbek... pedig az nem konnyu am! :)

Dani -> olyan itt mint, amikor Nemetorszagban voltunk, csak itt iskolaba jaras helyett buliznod kell es utaznod! :)

4 megjegyzés:

Laca írta...

Nehany kepet feltoltottem... itt talaljatok oket: http://picasaweb.google.com/szabadka.laca/TheGreatChallange?authkey=LAsx6f39fwc#

Lázár és Lilla írta...

Csáo

nagyon fasza, hogy írsz, aszem rendszeres olvasoid leszünk.
és már most úgy érezzük a lillával, hogy nekünk is el kell mennünk világgá.
kellemes időtöltést

ui: szerezz be egy jobb fényképezögépet is:)

L&L

az anett írta...

már most hiányzol...:)
na de komolyan: látom addig nem nyugszol amíg meg nem látogatlak, talán beleférsz a jövő évi turnénaptáramba:D haha
na de lényeg h az univerzum gondoskodik rólad, ezt örömmel hallom, tessék írni sokat én meg majd mosolygok nagyokat:)
aztán nehogy agyontúrázd magad nekem:)na pusz

andrea írta...

Nahát Laca! Te csupa meglepetés vagy, csak ámulok és bámulok! (Aztán macsetével vágd ám az utat abba a nagy vadonba az új generáció előtt!!!)--Összes gyerekem nevében puszi (egy kis anyai féltéssel fűszerezve) andrea (a valentin)